Du hittar svar på de vanligaste frågorna om ditt besök på Nöjesfabriken här. Saknar du något är du välkommen att kontakta oss på info@nojesfabriken.se eller 054-22 22 00
Kvarglömt inhängt ytterplagg i garderoben hämtas ut med garderobsbricka. Detta kan göras under vardagar på Nöjesfabriken mellan 08.00 – 17.00. Är garderobsbrickan borttappad men ytterplagget kvar – återfås plagget mot beskrivning och den förlorade garderobsbrickan ersätts med 50 kr.
Plagg som inte hämtas inom 2 veckor lämnas till välgörande ändamål. Värdesaker lämnas över till Polisens hittegods tisdagen efter varje öppet helg.
Du når oss måndag – fredag 9-16 på
info@nojesfabriken.se
+46(0) 54 22 22 00
För borttappade saker under våra konserter eller nattklubbar kontakta vår reception.
Du når oss måndag – fredag 9-16 på
info@nojesfabriken.se +46(0) 54 22 22 00
Viktig info angående väskor på allmänna sammankomster efter rådande myndighetsbeslut:
Polisen har infört ett förbud mot väskor på stora evenemang. De nya reglerna kan komma att påverka evenemang på Nöjesfabriken. Vi följer myndigheternas rekommendationer och väskor kan komma att förbjudas på enskilda evenemang.
Om inget annat anges tillåts mindre handväskor, dock ej större än storleken av ett A4. Information om eventuella väskförbud hittar du på respektive evenemangs sida på nojesfabriken.se/nojeskalendern.
Vi som arrangör förbehåller oss rätten att visitera väskor och dig som besökare vid evenemang där det inte råder väskförbud.
Mer information om väskförbudet hittar du här på polisen.se
Vi uppdaterar löpande med eventuella förändringar.
Tiden för konsertstart kan variera från kväll till kväll. På nojesfabriken.se och under aktuellt evenemang hittar du tider, både för insläpp till själva konsertlokalen och som oftast för konsertstart. Vi kan inte alltid ge ut exakta tider för konsertstart då dessa tider är beroende av insläppet av gäster och i vissa fall också av artistens specifika önskemål.
Ibland finns det omständigheter vi inte kan råda över, då kan tiderna behöva justeras. OM konsertstart skulle tidigareläggas kan du räkna med att vi alltid kommunicerar detta till våra biljettköpare via sms eller mail.
Tiderna för när dörrarna öppnar till konsertlokalen hittar du under specifikt evenemang på nojesfabriken.se. Nöjesfabriken och Cava 42 är alltid öppet innan så du behöver inte oroa dig för att behöva vänta ute. Nöjesfabrikens öppettider hittar du här
Som regel sker våra livekonserter inför stående publik, men det finns ett begränsat antal sittplatser i lokalen. Dessa går inte att förboka, utan här är det ”först till kvarn” som gäller om inget annat anges.
Har du frågor kring ett specifikt evenemang vänligen kontakta vår reception på info@nojesfabriken.se
På Nöjesfabriken finns tapasrestaurang Cava 42 som erbjuder mat och dryck innan och även ibland efter konsert. Läs mer om Cava 42 här
Vid vissa utvalda kosnertkvällar serveras även en utvald konsertmeny. Vid förbokning garanteras du en sittplats vid bord. Se respektive evenemang i nöjeskalendern om det vid detta tillfälle serveras konsertmeny.
Som standard gäller 18 års åldergräns vid våra konserter. Detta på grund av rådande regler gällande alkoholförsäljning i lokalen. Detta gäller även i målsmans sällskap.
Det går bra att visa upp biljetten på mobilen, förutsatt att din skärm är hel och har hög ljusstyrka. Streck- eller QR-koden måste kunna scannas.
Tickster erbjuder möjligheter att komma åt din e-biljett via deras hemsida (https://download.tickster.com/) Du behöver ha ditt referensnummer från köpet som du hittar i din mail.
Har du köpte biljett via Ticketmaster är det bara att logga in för att ladda hem din biljett på nytt.
Har du tappat bort mailet med e-biljetten och inte har något konto eller referensnummer brukar biljettleverantören kunna skicka biljetten igen. Kontakta deras kundtjänst i god tid innan konserten för att få hjälp med detta.
Observera att biljetten är en värdehandling och kan ej ersättas. Du måste ha en giltig biljett för att komma in. Har du köpt en e-biljett kan du skriva ut den hur många gånger som helst, men så fort en biljett scannats i entrén blir övriga kopior oanvändabara
Nej! Vi har inte alltid tillgång till biljettleverantörens system för att kunna leta upp kunder. Vi kan därmed endast kontrollera medhavda biljetter och du måste ha en giltig biljett för att komma in.
Mnjaee! Vi använder oss av Om du har köpt biljetter på Tickster och Ticketmaster. Om du fått en bokningsbekräftelse med QR-kod funkar denna även som biljett. Det är streck- eller QR-koden som är unik för varje biljett och måste kunna uppvisas för varje besökare, antingen utskriven eller via mobilen. Om du har köpt en biljett via annan leverantör och bokningsbekräftelsen inte har någon form av streck- eller QR-kod, kommer den inte att gå att scanna eller funka som en biljett.
Våra biljetter säljs i första hand online via vår hemsida. Vi använder oss främst av Tickster och Ticketmaster som biljettleverantörer men andra biljettsystem kan förekomma vid enstaka kvällar. Utgå alltid från vår hemsida för att handla av officiella och korrekta återförsäljare. När du klickar på ”Köp biljett” här på vår hemsida hamnar du rätt!
Biljetter kan även köpas i entrén på konsertdagen såvida det inte är utsålt. Var ute i god tid!
Våra biljetter är inte personliga. Du kan köpa till en kompis i ditt eget namn och det påverkar inte biljettens giltighet. Observera att de flesta av våra evenemang har en åldersgräns på 18 år.
Ja. Biljetten är inte personlig och kan överlåtas.
Vi tar dock avstånd från andrahandsförsäljning av biljetter och har ingen möjlighet att kontrollera eller kompensera för ogiltiga, makulerade eller falska biljetter köpta från privatpersoner eller oseriösa företag.
Observera också att de flesta av våra evenemang har en åldersgräns på 18 år.
Ja, men du gör så på egen risk!
Om du köper din biljett direkt från en privatperson eller en andrahandssida (såsom Viagogo eller Biljettshop.se som vi avråder starkt från att använda) kan vi inte garantera att biljetten är giltig eller att du nås av viktig information rörande konserten. Tänk även på att det inte är ditt konto som är kopplat till köpet när du har köpt i andrahand. Detta betyder att återbetalning skickas till ursprungskunden i de fall konserten ställs in!
Ja!
Det går att köpa till samtidigt som du köper konsertbiljetten. Skyddet ger dig fri av- eller ombokning minst 30 dagar före evenemanget. Av- eller ombokningsskyddet gäller för en biljett vid ett tillfälle, antingen för avbokning eller ombokning. Vid avbokning återbetalas allt exkl. kostnad för avbeställningsskyddet. Återbetalningen sker via samma betalmedel som användes vid köpet.
Ersättningsvillkor vid av- eller ombokning mindre än 30 dagar men mer än 48 timmar före föreställningen
Fri avbokning/ombokning mindre än 30 dagar men mer än 48 timmar före föreställningen, tillåts i de fall kunden rimligen inte kan gå på föreställningen p.g.a. oförutsedd händelse. Beroende på anledning krävs läkarintyg/polisanmälan.
Villkor vid av- eller ombokning mindre än 48 timmar före föreställningen
Vid av- eller ombokning mindre än 48 timmar före föreställningen lämnas ingen ersättning och biljetten går inte heller att boka om.
Skyddet måste köpas i samband med biljettköp, kan ej köpas till i efterhand.
Ålder: 21+ (året du fyller)
Lördagar mellan 23.00-03.00
Så trevligt!
Detta görs enklast via verket@nojesfabriken.se eller på DM via Verkets Instagram på @verket.karlstad
Läs mer om Verket och bordsbokning här